Kryteria targetowania reklam na Facebooku

Home » Display, Kampanie CPC, Social Media » Kryteria targetowania reklam na Facebooku

W kilku najbliższych artykułach skupimy się na możliwościach reklamowych w serwisie społecznościowym Facebook. Dziś skupimy się na kryteriach targetowania – możliwości wyboru odpowiednich cech geograficznych, behawioralnych interesującej nas grupy docelowej.

Kryteria targetowania:

  • Geolokalizacja – portal daje użytkownikom możliwość wyboru dokładnej lokalizacji, poczynając od Państwa  miasta oraz promienia w okolicy danego miasta (np: Warszawa + 20 km), w niektórych przypadkach możemy zawęzić tergetowanie do wskazanej dzielnicy miasta.
  • Wiek – dowolnie możemy okreścić wiek GD, wybierając użytkowników powyżej 13 roku życia.
  • Płeć – możliwość wyboru: kobiet, mężczyzn lub obu tych grup.
  • Status związku – możliwość wyboru z: wolny, w związku, w związku małżeńskim, zaręczony, nieokreślony
  • Język – np polski, wybór języka którym posługuje się użytkownik w przeglądaniu Facebooka
  • Wykształcenie – Możliwość wyboru uczniów szkoy średniej, studentów lub absolwentów. Wśród studentów i absolwentów jest także dodatkowa możliwość wskzania uczelni która nas interesuje.
  • Miejsce pracy – nazwa firmy
  • Urzędzenie – komputer stacjonarny, urządzania mobilne z podziałe na różne systemy operacyjne
  • Zainteresowania – Mamy możliwość wyboru kategorii spośród wielu gotowych (np gotowanie, taniec czy literatura), oraz samodzielne precyzyjne określenie zainteresowań bazując na pozostałych stronach polubionych przez użytkownika
  • Powiązania – w ostatnim kryterium mamy możliwość osoby lubiące dany fan page lub tylko te które jeszcze go nie lubią.

targetowanie FB

Czy warto stosować wszystkie kryteria targetowania? Zasadniczo nie, każde kolejne kryterium zawęża grupę docelową i powoduje wzrost jednostkowego kosztu CPC. Oczywiście jest to uogólnienie, natomiast w większości przypadków tak właśnie jest.

Planując kampanię CPC na Facebooku:

– trzeba zastanowić się nad GD do której chcemy dotrzeć

– można podzielić GD na 2-3 różne i dopasować do nich komunikat reklamowy

– optymalizować kampanię w całym okresie jej trwania.

 

Display, Kampanie CPC, Social Media | | No Comments

Comments are closed.

« »