Jak zorganizować adresy pocztowe do usług Google?

Home » Internet, Narzędzia SEM, SEM SEO, Strategia internetowa » Jak zorganizować adresy pocztowe do...

Google wiedzie prym wśród dostawców usług wspierających promocję i funkcjonowanie stron firmowych w Internecie. Usługi takie jak Google AdWords i Google Analytics są bardzo popularne. Gigant wyszukiwarkowy posiada jednak znacznie więcej różnego rodzaju usług w portfolio. Jedną z oczekiwanych do uruchomienia na polskim rynku jest Google Merchant Center, która to umożliwia tworzenie specjalnych kampanii produktowych za pomocą Google AdWords. Problem w tym, że ciekawych do użytku codziennego usług przybywa i zarządzanie nimi staje się coraz bardziej czaso- i energochłonne. Stąd warto poświęcić chwilę na to, by zastanowić się jak właściwie zorganizować do nich dostępy. Wpis ten kieruję do firm, które planują efektywnie korzystać z usług Google.

Każda usługa Google musi być założona na jakimś koncie Google, które uprzednio również należy założyć. Można zrobić to za jednym zamachem (założenie konta + usługi). Lepszą opcją jest jednak założenie najpierw konta Google, a następnie przejście do strony danej usługi i zalogowanie się loginem i hasłem dostępowym z danego konta Google do określonej usługi. Od tej pory, po zalogowaniu się na dane konto Google i przejściu do zakładki Usługi będziesz widzieć te, które już uruchamiałeś na tym koncie.

Organizacja adresów e-mail do usług Google

Myśląc o usługach Google, które wykorzystane zostaną do promocji i analizy firmowej strony internetowej kierujemy się zawsze dwiema zasadami:

  • Nie zakładamy konta Google pod adresem mailowym konkretnej osoby w firmie. Adres powinien być niezależny, np. sem@firma.pl, a dostęp do niego przyznany wyłącznie osobom, które takiego dostępu potrzebują. Wskazówka dla administratorów firmowych – można np. przekierować maile spływające na adres przeznaczony do usługi Google na adresy konkretnych osób, które mają mieć dostęp do tego konta pocztowego. Zakładanie konta Google pod adresem mailowym konkretnej osoby ma jeszcze tę wadę, że gdy osoba odchodzi z firmy, jej chwała trwa po wsze czasy.
  • Zakładamy jedno konto Google dla każdej usługi Google. Oznacza to, że jeżeli firma chce korzystać z usług: Google Analytics i Google AdWords, powinny zostać założone 2 konta pocztowe, np. analytics@firma.pl i adwords@firma.pl. Dlaczego? Gdy firma współpracuje z różnymi agencjami interaktywnymi, jedna agencja może odpowiadać np. tylko za analitykę internetową i potrzebować tylko dostępu do Google Analytics, natomiast druga agencja, która ma promować firmę w Google AdWords otrzyma dostęp tylko do tej usługi.

Pamiętaj jeszcze o…

  • Konta Google przeznaczone dla poszczególnych usług można ze sobą łączyć, np. Google Analytics z Google AdWords w celu kompletnego raportowania, czy Google Merchant Center z Google AdWords dla kampanii produktowych. Zakładając więc oddzielny adres pocztowy dla każdej usługi Google firma zyskuje elastyczność.
  • Nie trzeba korzystać z poczty Gmail od Google, by założyć konto Google. To pytanie często się pojawia ze strony klientów i jest reliktem przeszłości. Dawniej, gdy Gmail pojawił się na rynku, założenie skrzynki pocztowej Gmail pociągało za sobą stworzenie konta Google (jest tak po dziś dzień). Dlatego obecnie, często można spotkać konto Google założone na skrzynce Gmail. Nie jest to jednak warunek konieczny. Wręcz, odradzam takie działanie. Lepiej usługi Google związane z promocją firmy podpinać pod firmowe adresy pocztowe.

Poniższy schemat obrazuje jak firma może zorganizować swoje konta Google dla popularnych usług Google.

Przydatne linki

Link do założenia nowego konta Google

 

Internet, Narzędzia SEM, SEM SEO, Strategia internetowa | | 1 Comment

One Response to Jak zorganizować adresy pocztowe do usług Google?

  1. Karol pisze:

    To prawda – system kont google musi być przemyślany, a nad wszystkim powinna panować jedna osoba. Żadnych własnych pomysłów, bo się zrobi bajzel.

« »