FanPage banku na Facebooku – badania Internautów

FanPage banku na Facebooku – badania Internautów

Internauci nie chcą być fanami banków oraz instytucji finansowych na Facebooku. Taki wniosek płynie z wykonanych przez e-ffectica.pl autorskich badań, które miały pokazać postrzeganie przez Interneutów działań w social media prowadzonych przez instytucje finansowe.

Na pytanie gdzie Internauci spotkali informację lub choćby wzmiankę o bankach, najwięcej z nich wskazało fora internetowe.  Co ciekawe przez Internautów zostały zapamiętane głównie wpisy negatywne. Do tego tematu wrócimy jednak w kolejnych wpisach. Na pozostałych pozycjach znalazły się portale społecznościowe (33%) czy blogi (23%).

Pomimo dość sporej świadomości inetrnautów że banki na Facebooku są, blisko 70% ankietowanych zadeklarowało, że nie jest fanem żadnego z FanPage-y banku. Jedynie 12 % badanych deklaruje iż śledzi swój bank na tym portalu społecznościowym, a jedynie 4% badanych śledzi także FanPage innego banku.

Jak stajemy się fanami? Najczęściej wskazywaną odpowiedzią było „sam znalazłem stronę banku na Facebooku” tą odpowiedź wskazało blisko 6% ankietowanych. Blisko 5% deklaruje że stała się fanami dzięki informacji umieszczonej na stronie banku i przekierowaniu na Facebooka. Nikt nie zadeklarował że powodem było polecenie znajomego. Nawet konkursy i gry nie są atrakcyjne  w przypadku stron Banków na Facebooku. Jedynie 1% wskazań dotyczyło właśnie takich działań.

W kolnych wpisach zaprezentujemy: jak internauci widzą działania na Facebooku, co chcieli by czytać, oraz jaki powinien być wg nich cel prowadzenia takich działań na Facebooku przez podmioty bankowe.

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart